مظلوميت پرورشي بايد از ميان برود و عظمت تربيتي در دوران شهيد رجايي احيا مي شود

معاون جديد پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش، بر از ميان رفتن مظلوميت پرورشي تاكيد كرد و از بازگشت رديف هاي تربيتي ، مراكز از دست رفته اين حوزه و احياي عظمت اين معاونت در دوران شهيد رجايي خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، دكتر  حميد رضا كفاش پيش از ظهر امروز در مراسم توديع ومعارفه معاونان سابق و جديد پرورشي و فرهنگي در محل نمازخانه ساختمان علاقمندان با اشاره به اين مطلب كه خدا را از اين بابت كه در اولين روز محرم  توفيق خدمتگزاري در حوزه پرورشي كه هيچ گاه خود را  از آن جدا ندانسته ام ،  به اينجانب عطا كرد ، شاكر مي باشم.

وي  با سپاس از  دكتر فاني براي آموزش عملي راه و رسم پرورشي افزود : در حوزه پرورشي همه بايد مقيد به  رفتار برادرانه و  صميمانه براي  حل مشكل ديگر دوستان  و همكاران خود باشند .

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش  اظهار كرد : حدود  دوازده ميليون و 300 هزار دانش آموز در كشور مشغول به تحصيل هستند كه بايد براي آنان برنامه هاي متنوع ، بسته هاي دقيق و حساب شده و مرحله اي طراحي شود تا آنان يك گام به سمت جلو هدايت شوند .

وي ايجاد يك برنامه جامع و كامل براي قشر عظيم دانش آموزي در سطح كشور و علاقمندان به انقلاب در خارج از كشور  را اصلي ترين وظيفه حوزه پرورشي در دولت تدبير و اميد  خواند وتصريح كرد : دولت تدبير و اميد آمده است تا با محوريت اصول ومباني اسلامي ، تمامي نگاه ها را زير يك چتر واحد تا دستيابي به اهداف مقدس نظام اسلامي جمع آورد .

دكتر حميدرضاكفاش  ادامه داد : نبايد به آنچه هست ، اكتفا شود بلكه بايد با تقويت فعاليت هاي خوب گذشته به سمت فعاليت هاي جديد حركت كرد، زيرا امروز نگاه ها تغيير كرده و نگاه  نسل ديروز با امروز متفاوت است .

وي بر بازتعريف فعاليت هاي پرورشي تاكيد و تصريح كرد: اين باز تعريف بايد براساس شرايط  موجود جهان ،  نقد برنامه هاي گذشته ، به روزكردن مربيان پرورشي و... انجام گيرد.

كفاش با بيان اينكه بايد از شايستگان در اين حوزه دعوت شود ، اضافه كرد : نبايد با  رخداد كوچكترين مسائل افراد كنار گذاشته شوند .

وي ياد آورشد: پافشاري بر مسائل اشتباه گذشته با اين اعتقاد كه " حرف مرد يكي است "  در حوزه پرورشي معنا ندارد .

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش وپرورش با اعلام اين مطلب كه كار فرهنگي  بايد براساس برنامه تنظيم ، هزينه آن تامين و سپس درخواست مسئوليت شود، اظهار كرد : به حول و قوه الهي و با استفاده از ظرفيت هاي مختلف انشاء ا... در نشست هاي تخصصي حوزه پرورشي آموزش وپرورش ،برنامه هاي دولت تدبير و اميد در اين حوزه اجرايي خواهند شد.

وي با اشاره به اين مطلب كه اعتقادات ثابت است ، افزود : بايد در روش ها، خط مشي ها، نوع برخورد و شيوه هاي جذب و دفع ، ابداعانه و نوگرايانه حركت كرد ، در غير اين صورت ديگران براي ما تصميم خواهند گرفت

 

دکتر کفاش به معاون پرورشي و فر هنگي وزارت آموزش وپرورش منصوب شد


طي حكمي از سوي دكتر فاني، وزير آموزش وپرورش ، حميد رضا كفاش به سمت معاون پرورشي و فرهنگي اين وزارتخانه منصوب شد

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، حميد رضا كفاش متولد 1340،داراي دكتراي مديريت آموزشي  است و  با 34 سال سابقه خدمت از رزمندگان و يادگاران دفاع مقدس مي باشد .

 براساس اين گزارش ، وي پيش از اين در سمت هاي زير انجام وظيفه كرده است :

- تدريس در دوره هاي مختلف  تحصيلي.

مدرس مراكز تربيت معلم و مراكز آموزش ضمن خدمت  خراسان و دانشكده  علمي كاربردي حج و زيارت تهران.

- معاون پرورشي  استان خراسان بزرگ ( شهرستان سبزوار ) و رابط پرورشي مراكز تربيت معلم خراسان .

- معاون تربيتي و شبانه روزي مركز تربيت معلم مشهد .

- مشاور  و قائم مقام  معاونت پرورشي وزارت آموزش وپرورش.

- مديركل فرهنگي و هنري معاونت پرورشي وزارت آموزش وپرورش .

- مشاور فرهنگي معاون وزير در سه نوبت  ( معاون پشتيباني ، معاون مدارس غير انتفاعي و معاون متوسطه ) .

- مديركل دفتر برنامه ريزي امور فرهنگي و مشاوره وزارت آموزش وپرورش .

- معاون فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي .

- معاون تاليف ، توليد مواد و رسانه هاي  آموزشي  سازمان پژوهش  و برنامه ريزي آموزشي.

- دبيري هفت دوره جشنواره بين المللي فيلم هاي  علمي آموزشي تربيتي رشد .

- مشاور وزير  وسرپرست مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش .

اين گزارش مي افزايد : سوابق علمي دكتر كفاش نيز به شرح زير است :

- بيش از  25 جلد كتاب منتشرشده .

- انجام 5 پژوهش ملي.

- مشاركت در بيش از  20 پژوهش

- انتشار بيش از 50 مقاله علمي ، پژوهشي تربيتي منتشر شده  كه  5 نمونه آن ISI مي باشد

بيانيه شوراي هماهنگي تشكل هاي دانش آموزي استان مركزي به مناسبت 13 آبان

بسم الله الرحمن الرحيم

((يا ايها الذين امنوا اصبروا و صابروا و رابطوا و اتقوا الله لعلكم تفلحون))

13 آبان يادآور حوادث مهمي است كه درشكل گيري انقلاب اسلامي و شكست توطئه هاي آمريكا به عنوان نماد واقعي امپرياليسم نقشي اساسي داشت.تبعيد حضرت امام ره در 13 آبان 1343 از يك طرف و اعتراض گسترده دانش آموزان به دخالت هاي آمريكا درامور داخلي ايران در 13 آبان 1357 از ديگر سو شرايط را براي اوج گيري انقلاب و نيز تسريع سرنگوني رژيم شاهنشاهي فراهم نمود.همزمان با اين تحولات،تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام در 13 آبان 1358 ابعاد جديدي از مبارزه مردم ايران و آمريكا را رقم زد.

سيزدهم آبان نقطه پيوند برگهاي زريني از تاريخ آزادگي ملت بزرگ ايران است.دستگيري و تبعيد سلسله جنبان نهضت اسلامي ملت ايران درپي اعتراض ايشان به تصويب لايحه كاپيتولاسيون از سوي رژيم طاغوت،به منزله آتشي بود كه درخرمن هاي حاكميت اهريمني افتاد و انقلاب اسلامي را در مسير تازه اي افكند.ما دانش آموزان درهمان مدارسي قدم برمي داريم كه همكلاسي هاي آسماني مان همچون ستارگاني درخشان ديده هايمان را نوراني كرده و همين افتخاراست كه وظيفه ي ما را سنگين و سنگين تر مي كند.

ما اعضاي تشكل هاي دانش آموزي از فراز منبر بلند و مستحكم جمهوري اسلامي به تمام دانش آموزان آزاده جهان درود مي فرستيم و حمايت خويش را از شجاعت و آزادي خواهي آنها اعلام مي كنيم و همچنين يادآور مي شويم كه مراقب انحرافات و اهداف سوء دشمن باشند و به ياد داشته باشند كه رهبر ما،خميني كبير(ره)گفت: ((هركاري كه رضايت آمريكا،اين دشمن قسم خورده اسلام درآن باشد از پايه اشتباه است.))

رهبرمعظم انقلاب فرمودند: ((اگر بخواهيم براي جنايات آمريكا فهرست درست كنيم يك كتاب               مي شود.))

آري 13 آبان هرسال كتاب جنايت هاي آمريكا قطورتر شده و ملت هاي آزادي خواه برروحيه استكباري و منفعت طلبي اين شيطان بزرگ بيش از بيش پي مي برند.

ما اعضاي تشكل هاي دانش آموزي با ايمان به فرمايشات خميني كبير و تأسي از رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب هميشه و درهمه جا هم ندا با حسين زمانمان شعار ((هيهات من الذله)) را سر داده و هرگونه سازش با استكبار جهاني را محكوم مي كنيم. و اعلام مي داريم جمهوري اسلامي اقتداروعزت خود را از افكار عمومي دنيا و ابرقدرت هاي جهان بدست نياورده و درمكتب ما عزت از آن كسي است كه به خدا توكل نموده و متوسل به اهل بيت عليهم السلام باشد.

همان گونه كه رهبر عاليقدر انقلاب پيش بيني نموده بودند، مذاكره درعرف آمريكايي ها گفتگو براي قبول حرف آنهاست.هدف دولتمردان غيرمنطقي آمريكا از مذاكره يك كار تبليغاتي مي باشد و وعده دروغ مي دهند كه مي خواهند تحريم ها را بردارند.ملت ايران شكوفايي و رونق اقتصادي خود را با استحكام دروني و نه از راه ذلت بدست خواهد آورد.

ما اعضاي تشكل هاي دانش آموزي براين باوريم كه امروزه به بركت انقلاب اسلامي و معمار بزرگ آن،امام خميني(ره)و رهبري نائب بر حق صاحب الزمان،امام خامنه اي(مدظله العالي)روحيه ي استقلال طلبي و خود باوري از مرزهاي ايران اسلامي فراتر رفته و موجب بيداري همه ملت هاي عدالت خواه شده و آنها با تأسي از شعارهاي انقلاب اسلامي و با نفي نظام سلطه جهاني خواهان دگرگوني عميق درساختار قدرت و برقراري نظام نوين برمبناي عدالت و معنويت هستند.

ما اعضاي تشكل هاي دانش آموزي افسران جوان مبارزه با جنگ نرم،ضمن گراميداشت اين روز مهم تاريخي،درراستاي تداوم رسالت استكبار ستيزي انقلاب اسلامي ايران،يوم الله 13 آبان را سمبل مبارزه و مقاومت ملت شريف ايران درمقابل استكبار جهاني مي دانيم و وفاداري خود به اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي را اعلام مي داريم.

 والسلام علي من اتبع الهدي

شوراي هماهنگي تشكل هاي دانش آموزي استان مركزي

 


13 آبان روز دانش آموز مبارک و خجسته


دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید

فاني به جمع وزيران دولت روحاني پيوست و آموزش و پرورش در نيمه پاييز صاحب وزير شد

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش به نقل از خبرگزاري خانه ملت، نمايندگان در نشست علني امروز (يكشنبه 5 آبان‌ماه) مجلس شوراي اسلامي بعد از استماع صحبت‌هاي موافقان و مخالفان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش و سخنان علي‌اصغر فاني با انتخاب اين وزير پيشنهادي با  185رأي موافق،  53 رأي مخالف و 24 رأي ممتنع موافقت كردند.

ايرانپور نماينده مردم مباركه و طلا نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر به‌عنوان مخالفان وزير پيشنهادي و عزيزي فارساني نماينده مردم اردل، سلطاني نماينده مردم بروجن، اسدالهي نماينده مردم تربت‌جام و باقري بناب نماينده مردم بناب به‌عنوان موافق وزير پيشنهادي صحبت كردند.

علي‌اصغر فاني وزير پيشنهادي آموزش و پرورش نيز متولد 1332 داراي دكتراي منابع انساني بوده و هم‌اكنون عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس است.

فاني، سه دوره معاون آموزشي ، معاون آموزش متوسطه و معاون نيروي انساني آموزش و پرورش در دوره وزارت مظفر ، اكرمي وحاجي را داشته و همچنين مديريت مناطق و مديركلي آموزش و پرورش را در كارنامه خود دارد. وي در دولت نهم و قبل از روي كار آمدن محمود فرشيدي، 70 روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

فاني معاون آموزش و پرورش در دولت خاتمي نيز بوده است

حضور رئیس مجلس دانش آموزی در انتخابات شورای دانش آموزی مدارس

فاطمه کلانتری رییس مجلس دانش آموزی کشور روز چهارشنبه اول آبان ۱۳۹۲ همزمان با انتخابات شورای دانش آموزی مدارس جهت شرکت در مراسم نمادین استانی با حضور در دبیرستان عفاف اراک در حضور مسئولا استانی و منطقه ای  بیانیه سرپرست وزارت آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی را قرائت نوده و سپس به بیان گزارش مختصری از عملکرد مجلس دانش آموزی در دوره ریاست ایشان و اهداف و برنامه ها پرداختند و در پایان از مسئولین امر بویژه رییس اداره فرهنگی هنری استان بابت همکاریها و مشاوره های راهگشا تشکر و قدردانی نمودند

شوراي دانش آموزي زبان گوياي مسئولين آموزش و پرورش است

حسن سروش در آئين شانزدهمين دوره انتخابات شوراي دانش آموزي در دبيرستان عفاف اراك، افزود: آموزش و پرورش به عنوان نهادي انسان ساز بايد با ارائه طرح و برنامه هاي مناسب براي تربيت افرادي مثمرثمر براي جامعه برنامه ريزي كند.

وي با اشاره به اينكه شوراهاي دانش آموزي يكي از راهكارهاي پيشرفت مدارس در امور فرهنگي و تربيتي هستند، اظهار داشت: يكي از مهمترين رسالت هاي شوراهاي دانش آموزي دقت در شناسايي مشكلات مدارس، مشورت براي رفع اين مشكلات و ارائه راهكار و برنامه براي پيشرفت بهتر مدارس است.
معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي تصريح كرد: بايد هدف از تشكيل شوراهاي دانش آموزي و وظايف اين شوراها به صورت شفاف براي دانش آموزان بازگو شود.
سروش يادآور شد: شوراهاي دانش آموزي نقش بي بديل و انكارناپذيري را در بهبود شرايط آموزشي، فرهنگي و تربيتي مدارس بر عهده دارند

بیانیه حمایت نمایندگان مجلس دانش آموزی از آقای دکتر فانی

بسم الله الرحمن الرحيم
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
     با ابراز خرسندی از تحقق مطالبه به حق مقام معظم رهبری در خلق نخستین و جدی ترین " حماسه سیاسی " کشور طی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و حضور باشکوه و حمایت معنا دار ملت هوشیار و همچنين راي اولي ها ودانش آموزان با بصيرت  از رییس جمهور "دانشمند" و منادی گفتمان اعتدال ، بی گمان صفحه ی نوین و زرین دیگری از تاریخ عزتمند نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است .
        وجود تهدید های خارجی و ضعف ها ی جدی در عرصه های مختلف کشور براهل نظر « با هر ذائقه ی سیاسی »  پوشیده نیست  لیکن به موازات آن برخورداری از تجارب ارزشمند انقلاب برای گذر از کوران سختی ها و پیچ های دشوار ناملایمات و نیز بهره مندی از فضای جدید امید آفرین اتحاد ، اعتدال و عقلانیت همه ارکان نظام ، شخصیت ها و گروه های مرجع و موثر جامعه  ، به همه ایرانیان این نوید را می دهد که ان شاء ا...  گام های بلند و اثر گذاری در کاهش تالمات مردم و اعتلا و توسعه ی همه جانبه کشور برداشته خواهد شد .
      نمایندگان عزیز و دلسوز مجلس شوراي اسلامي همان گونه که مستحضر هستید "توسعه و تربیت نیروی انسانی کارآمد" از یک سو مبنـا و از دیگر سو شاخص ارزیابی توسعه پایدار کشورها قلمداد می شود و امروزه کشورهایی که به این مهم وقعی ننهادند و یا آن گونه که می بایست توجه نکردند، جایگاهشان در رقابت جهانی عیان و از کاروان پیشرفت بازمانده اند . بی تردید جهت حصول به " توسعه نیروی انسانی " ، شان و جایگاه دستگاه عظیم آموزش و پروش ممتاز و اهتمام کشورهای توسعه یافته و یا رو به توسعه  در اعتلای نهاد آموزش و پرورش هویدا و چشمگیر است .
     نمایندگان برگزیده مردم ، ضمن قدردانی از اهتمام همه ی وزرای پیشین آموزش و پرورش باید اعتراف کنیم که به دلایل عدیده ای ، که در این سطور مجال ارزیابی آن ها نیست ،این وزارتخانه قادر نبوده است در طراز شانیت ملت ایران علي الخصوص جايگاه دانش آموزان ايران اسلامي و آرزوهای انقلاب اسلامی ظاهر شود و رضایت مردم و فرهنگیان و دانش آموزان زحمتکش را تامین کند . اکنون بپذیریم که در دهه ی چهارم انقلاب همه ی عرصه های مدیریتی کشور از جمله آموزش و پرورش تاب تحمل تصمیمات خلق الساعه ، شعاری ، مبتنی بر سلایق فردی ، جناحی و براساس الگوی آزمایش و خطا ندارد . این حق را به دانش آموزان این مرز و بوم بدهید که برای مدیریت ارشد این دستگاه عظیم شخصیتی را طلب کنند که پیشینه ی علمی و تجربه ی کاری موفق درحوزه تعلیم و تربیت داشته باشد ، دارای نگرشی علمی  و برنامه ای به مسایل مبتلابه  این وزارتخانه باشد ، در میان فرهنگيان و دانش آموزان  از مقبولیت برخوردار بوده و با مشی عقلانیت و اعتدال دولت آینده همسو باشد ، قادر به جلب حمایت های همه ی کابینه  و دیگر قوای کشورباشد ، و ....
       نمايندگان مجلس دانش آموزي كشور از دقت نظر و حسن انتخاب ریاست محترم جمهور در معرفی جناب آقای دکتر فاني برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خشنود و کمال امتنان خود را به نمایندگی از سوی بخش کثیری از دانش آموزان كشور اعلام می دارد. ما به دوراز نگاه افراطی و مطلق گرایانه  ، دکتر فاني را همسو با مطالبات دانش اموزان می دانیم . وی دارای شخصیتی انقلابی و پیرو امام راحل در جریان مبارزات و پیروزی انقلاب و اکنون پیرو مقام معظم رهبری است . او تحصیل کرده ممتاز ، موفق در عرصه ی مدیریت عالی نظام درآموزش و پرورش  ، آموزش عالی است.حفظ جایگاه و وقار معلمی- استادی و پرهیز و دور ماندن از فضای شعاری و ریا کاری و در نهایت اعلام برنامه های سنجیده ، امید بخش  و قابل تحقق دراعتلای منزلت اجتماعی و معیشتی فرهنگیان و ... از ایشان کاندیدایی شایسته برای حضور در دولت " تدبیر و امید " ساخته است .
    اینک در ایام  بررسی رای اعتماد به کابینه ی دولت اعتدالگرا توسط شما نمایندگان محترم قرار گرفته ایم . با توجه این  مطالب مطروحه و به اتکای دانش ، تجربه و عقل جمعی ،وكلاي جامعه ی 13 میلیونی دانش آموزان جمهوري اسلامي ايران در ششمین مجلس دانش آموزی ضمن احترام به حقوق حقه ی نمایندگان مجلس شوراي اسلامي در ارزیابی اعضای کابینه ، حمایت قاطع خود را از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش "جناب آقای دکتر فاني" اعلام می داریم و امیدواریم نمایندگان محترم  با رای اعتماد خود به دکتر فاني فرهنگیان و دانش آموزان کشور را شاد و امیدوار نموده  و بستر مناسبی را برای گسترش همدلی جهت رفع عالمانه و ریشه ای چالش های موجود فراهم نمایند . باشد که با رای مثبت به دکتر فاني شاهد  تحقق سریع تر آرمان های آموزشی – پژوهشی – تربیتی سند چشم انداز بیست ساله باشیم  .
 
و من الله التوفیق نمایندگان مجلس دانش آموزی